Małgorzata Gutowska-Adamczyk i Wydawnictwo Nasza Księgarnia zapraszają do lektury!

Wśród książek Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk znajdziecie powieści obyczajowe, historyczne, groteskę, powieść autobiograficzną. Zapraszamy do lektury!



poniedziałek, 19 grudnia 2011

Herbaciana Agnieszka zaprasza nas na piernik

Spływają już pierwsze piernikowe propozycje.
Szczerze mówiąc myślałam, że będzie ich więcej, ale może jesteście zajęci przygotowaniami do świąt, bieganiem po sklepach i wszystkimi tymi corocznymi ceremoniałami?

Tymczasem odpocznijcie przez chwilę, delektując się ulubionym piernikiem męża Herbacianej Agnieszki.

Witam :)
Ja sama nie jestem amatorką pierników, właściwie to ich nie lubię. Nie lubię ich smaku niestety, za przyprawę korzenną, jaką w sobie zawierają. Pewnie piernikowi wielbiciele poślą mnie do czorta za taką opinię, ale cóż :) o gustach się podobno nie dyskutuje :) I właśnie dlatego, że w domu jest tylko jeden piernikowy amator, czyli mój mąż, mam tylko jeden przepis na piernika. Prosty, niewymagający, dobry dla kulinarnie niewprawionych, no banalny po prostu, a mąż twierdzi, że pyszny, więc tym przepisem właśnie się podzielę:

Piernik:
2 jajka
1 szklanka cukru
1/2 kostki masła (ja daję 100g margaryny)
1/2 szklanki płynnego miodu
1 łyżeczka kopiata ciemnego kakao
3 łyżki przyprawy do piernika (ja daję całe opakowanie,  bo mąż lubi jak jest dużo)
1/2 kg mąki
2 płaskie łyżeczko sody oczyszczonej
1/2 szklanki śmietany lub jogurtu
ulubione bakalie (u mnie zwykle orzechy, rodzynki i suszone śliwki pokrojone w kawałeczki) biała polewa lub lukier
Jajka utrzeć z cukrem i masłem. Dodać miód i kakao. Mąkę wymieszać z przyprawą i sodą. Dosypywać porcjami do utartej masy. Będzie bardzo gęste ciasto ale to nie problem. Dodać śmietanę lub jogurt. Na końcu dodać bakalie. Podłużną keksówkę wyłożyć papierem do pieczenie i przełożyć do niej ciasto.

Piec w 170 stopniach ok. 1 godziny. Ostudzone ciasto polać lukrem lub polewą. U mnie (na zdjęciu) polewa biała i zmiażdżone orzechy włoskie.

Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Herbaciana Agnieszka, Kraków

Życzę Wam miłego dnia i tygodnia,
Agata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz