Małgorzata Gutowska-Adamczyk i Wydawnictwo Nasza Księgarnia zapraszają do lektury!

Wśród książek Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk znajdziecie powieści obyczajowe, historyczne, groteskę, powieść autobiograficzną. Zapraszamy do lektury!



wtorek, 13 września 2011

Dziś kolejny przepis

Zaroiło się w mojej skrzynce od przepisów na szarlotkę, bardzo dziękuję! Niestety kilka z nich wylądowało w spamie, dlatego ich od razu nie zauważyłam, za co bardzo przepraszam. Będę wklejała Wam jeden przepis dziennie, żebyście się całkiem nie zasłodzili.
Dziś przepis Justyny Koseckiej z Bydgoszczy.


Justyna pisze:

Witam,

 Oczywiście nie muszę pisać, że “Cukiernię pod Amorem” czyta się jednym tchem, nawet mając małe dziecko i perspektywę nieprzespanej nocy Tak pięknej polszczyzny szukać można ze świecą wśród dostępnych książek, a “spacer” po zamku i okolicach to czysta przyjemność. Dlatego zainspirowana wyzwaniem właśnie upiekłam szarlotko/jabłecznik.

    Oto przepis:

wersja duża:

1kg słodko-winnych jabłek

1 szkl. cukru

1szkl. mąki tortowej

1szkl. kaszy manny

1 kostka margaryny do pieczenia lub masła (prosto z lodówki).


-suche części połączyć i wymieszać.

-jabłka zetrzeć na grubych oczkach.

-kłaść na zmianę w foremce 1/3 części suchej-1/3 części jabłek. Na wierzchu zetrzeć masło/margarynę.

-włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni piec ok 45-50min.


Wersja mała (jak na zdjęciu) pieczona w foremkach do muffinek:
2 jabłka

niepełna filiżanka mąki

niepełna filiżanka cukru

niepełna filiżanka kaszy manny

1/4 kostki masła/margaryny
włożyć jak wyżej z tym że do 6 foremek od muffinek. Piec w tej samej temp, tylko krótszym czasie.

Smacznego. Przepis jest szybki i niewiarygodnie prosty.



 Dziękujemy bardzo! Mnie szczególnie zainspirował przepis na wersję mini!  Na pewno spróbuję się z nim zmierzyć! Pozdrawiam Justynę i Was wszystkich! Jutro kolejny przepis, zajrzyjcie do "Cukierni Pod Amorem"!

Agata

2 komentarze:

  1. Taką szarlotkę też czasem robię - u nas w domu nosi nazwę "Szarlotki sypanej".
    A robi się błyskawicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam chciałam sobie upiec piernik oszczedny z pokruszonymi herbatnikami ,bo kiedyś go jadłam ibardzo mi smakowal ,ale nie znam przepisu cz mi ktos jest w stanie podac taki przepis.na mejla elzbieta681@gmail.com

    OdpowiedzUsuń