Małgorzata Gutowska-Adamczyk i Wydawnictwo Nasza Księgarnia zapraszają do lektury!

Wśród książek Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk znajdziecie powieści obyczajowe, historyczne, groteskę, powieść autobiograficzną. Zapraszamy do lektury!



poniedziałek, 26 września 2011

Szarlotka-pychotka Joli

 Obiecałam i z samego rana upiekłam szarlotkę-pychotkę. Pachnie w całym domu. Ciasto jest jeszcze gorące. Rodzina zachwycona.

SZARLOTKA PYCHOTKA!
składniki:
0,5 kg mąki
5 jaj
1 kostka margaryny
3 łyżki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystko ( z jaj tylko żółtka) wrzucam do miski i przecieram palcami, tak jak wtedy, gdy robi się kruszonkę.
2/3 kruszonki rozsypuję na blaszkę wysmarowaną i posypaną bułką tartą .
Kilogram jabłek obieram i trę na tarce-jarzynówce, odstawiam na chwileczkę i lekko wyciskam.  Wykładam jabłka na kruszonkę i posypuję cynamonem (można też posypać orzechami).
Pianę z pięciu jaj ubijam z cukrem waniliowym i dodaję 1/5 szklanki cukru. Wylewam na jabłka. Posypuję pozostałą kruszonką.
Teraz tylko na 50 minut do pieca i gotowe!

Szybko, pachnąco i pysznie!


Chętnie wierzymy, ja już jestem głodna!

W skrzynce znalazłam jeszcze trzy przepisy: Asi, Kasi i Marianny, zostaną opublikowane w najbliższych dniach. Niniejszym zaś zamykam festiwal i ogłaszam nowe nominacje na Mistrzynie Cukiernicze Gutowa!

Zostają nimi:
Jadzia, Justyna, Dorota, Ania, Amaretta, Joanna, Iza, Sabina, Monika, Marta, Halina, Jola oraz Asia, Kasia i Marianna.

Wszystkie Panie lada moment otrzymają naszoksięgarniane gorące ciastko - trzeci tom "Cukierni Pod Amorem. Hryciowie". Mam nadzieję, że dostarczy Wam wielu wrażeń!
Dziękuję za Wasz wysiłek i udział w zabawie.

Pozdrawiam serdecznie,
Agata z zespołem Naszej Księgarni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz