Małgorzata Gutowska-Adamczyk i Wydawnictwo Nasza Księgarnia zapraszają do lektury!

Wśród książek Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk znajdziecie powieści obyczajowe, historyczne, groteskę, powieść autobiograficzną. Zapraszamy do lektury!

sobota, 23 lutego 2013

Małgosia i paryski maraton

Prezentacja Małgosi to prawdziwe wyzwanie! Aż bałam się rozpakować ten wielki skompresowany plik! Kiedy to się już stało, zobaczyłam, że ze zdjęć uśmiecha się do mnie sympatyczna dziewczyna. Odłożyłam ją sobie na deser, a jej portrety na tle Paryża pokazuję Wam zastosowawszy klucz bluzek, które Małgosia zakładała podczas kolejnych dni zwiedzania. Najpierw poszłam śladem niebieskiej,  potem biało-beżowej, w końcu czarnej. Niestety, zabrakło mi czwartej bluzeczki...
Małgosia napisała w swoim mailu:

Dzień dobry!
Przesyłam Państwu moje zdjęcia z Paryża. Nie pisałam już przy każdym z nich dat. Były robione między 3 a 6 lipca 2010 roku.
Mąż zabrał mnie tam na nasząrocznicę ślubu. Wydawałoby się, że 4 dni to dużo. Ale nie na Paryż! Ten czas wykorzystaliśmy maksymalnie, niewiele śpiąc i wędrując po całym mieście. Do tego wyjazdu przygotowywałam się przez pół roku. Nakupiłam trochę zagranicznych przewodników, dzięki czemu np. wiedzieliśmy, że do Luwru jest boczne wejście z kasami, które umożliwia dostanie się do środka bez żadnej kolejki. Wiem, że ci, co wchodzili tradycyjnie od frontu, stali nawet po 6 godzin. Przy naszym wejściu nie było dosłownie nikogo. Nie wiem dlaczego to wejście jest tak mało znane. Przyznam, że Luwr jest pierwszym muzeum w moim życiu, które pokochałam całym sercem. To po prostu trzeba przeżyć. Tyle cudownych, przepięknych dziełsztuki w jednym miejscu.

Ja i fontanna na Place de la Concorde

Ja i Moulin Rouge

Ja i podświetlona Wieża Eiffla

Ja i wieczorny Most Aleksandra III
Nie udało nam się jednak niestety wjechać, ani wejść na Wieżę Eiffla. Musielibyśmy spędzić cały dzień w kolejce, dlatego poszliśmy pod Łuk Triumfalny i tam weszliśmy na górę. Myślę, że jak następnym razem będziemy jechać, to bilety na Wieżę Eiffla kupię przez Internet. Wtedy będzie dużo szybciej.

Ja i Kośiół de la Madeleine

Ja podczas rejsu po Sekwanie

Ja i Pałac Luksemburski

Ja i Petit Palais

W każdym razie nie żałuję, że się tam nie dostaliśmy, ponieważ i tak widzieliśmy dużą ilość niesamowitych miejsc. Nie spodziewałam się, że aż tak bardzo udzieli mi się atmosfera tego miasta. Naprawdę ciężko to wyrazić słowami - sztuka, miłość, piękno, majestat, melodyjny język, szyk i elegancja.

Ja i Hotel de Ville

Ja przed Hotel de Ville

Ja, Sekwana i Luwr

Ja i Sekwana

Ja pod Wieżą Saint Jacques

Ja pod Wieżą Eiffle'a

Nie wiem, kiedy teraz pojedziemy ponownie do Paryża, dlatego póki co chętnie czytam książki mu poświęcone i oglądam filmy dokumentalne, aby choć przez chwilę poczuć się tak, jakbym znów tam była. Może i w tym konkursie szczęście się do mnie uśmiechnie. Kto wie?

Pozdrawiam,
Małgorzata z Białegostoku

I my Ciebie pozdrawiamy, jesteśmy naprawdę pod wrażeniem Twoich zdjęć, pięknego uśmiechu i metodyczności, jaką się wykazałaś w przygotowaniach do podróży!

To już koniec naszej wspólnej paryskiej przygody! W poniedziałek ogłosimy wyniki konkursu na zdjęcie, komentarz oraz przekażemy Wam wybór Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk.